Filosofie 2016-12-14T13:45:49+00:00

Filosofie

Calimeromarketing® is een marketingfilosofie voor ondernemers die tot doel heeft ervoor te zorgen dat klanten zelf willen dat uitgerekend jij hun behoeftes invult. Calimeromarketing voegt een vijfde P toe aan de oorspronkelijke vier marketing-P’s, Prijs, Product, Plaats en Promotie. Voor Calimeromarketeers is de belangrijkste marketing P die van Persoonlijkheid.

Calimeromarketing® gaat uit van een heldere positionering en de optimale inzet van het belangrijkste marketinginstrument van een door een ondernemer opgericht bedrijf. De ondernemer zelf. Jij, als persoon, bent de belangrijkste reden waarom mensen zaken willen (blijven) doen met jouw bedrijf. Ga daarom op zoek naar de rol die je zelf kunt spelen als boegbeeld van je bedrijf. Die rol kan veel groter zijn dan de meeste ondernemers denken, past eigenlijk bij elke ondernemer en is makkelijker te spelen dan veel ondernemers denken.

In het nieuwe boek Calimeromarketing 3.0 kun je de uitgebreide uitleg bij de 3 uitgangspunten, de 5 basisprincipes en de 10 spelregels van Calimeromarketing in de 3.0-netwerkeconomie lezen. En vooral ook de praktische uitleg en tips over de middelen en activiteiten die meer tijd en energie dan geld kosten

De tien spelregels van Calimeromarketing 3.0 en het nieuwe Calimeromarketingmodel

Grafisch Calimeromarketingmodel Karen Romme en Kamiel Koudijs 2014 530 pixHet grootste deel van elk Calimeromarketingboek – dus ook 3.0 – gaat over de tien spelregels die je kunt toepassen als je met Calimeromarketing aan de slag wilt. Daarnaast wordt in Calimeromarketing 3.0 het grafische Calimeromarketingmodel geïntroduceerd. Dat draait om een Calimero-ondernemer die het licht van een vuurtoren wordt en dat vanaf grote hoogte laat schijnen.

De nieuwe volgorde van de 10 spelregels en het grafische model vind je hier. Uiteraard beginnen de spelregels in het model links onderaan. Met het bouwen van een vuurtoren begin je immers op de grond.

De eerste drie spelregels gaan over de dingen die je moet regelen voordat je met marketing aan de slag kunt. Zij zorgen dat je straks stevig op grote hoogte kunt staan en dat de andere spelregels makkelijker worden.
Spelregel 1. Wees trots op je status van ondernemer
Spelregel 2. Stel jezelf vragen en durf te kiezen
Spelregel 3. Zorg voor goed marketing gereedschap

Dan komen drie spelregels die je helpen je (online) vuurtoren zo hoog te maken, dat je zelf optimaal uitzicht hebt over de regio, markt of niche waar jouw doelgroepen zich bevinden. En dat zij jou ook goed kunnen zien.
Spelregel 4. Bouw structureel aan een krachtig netwerk
Spelregel 5. Ga actief je boodschap verkondigen
Spelregel 6. Gebruik de pers voor je bedrijf

Gevolgd door de drie gebieden waarop jij de lichtbundels van je vuurtoren wilt laten schijnen. De drie groepen mensen die je rechtstreeks aan meer omzet en winst kunnen helpen.
Spelregel 7. Geef bestaande klanten voorrang
Spelregel 8. Leid actieve zoekers naar je bedrijf
Spelregel 9. Werf nieuwe klanten op persoonlijke wijze

De afsluitende spelregel gaat over de ondernemerstaken die vaak worden vergeten.
Spelregel 10. Plan, balanceer, evalueer en floreer

Calimeromarketing is een beschermd merkWil je Calimeromarketing of het Calimeromarketingmodel gebruiken?

Tot slot nog even dit: Calimeromarketing® is niet alleen een filosofie, maar ook een in 2004 bij het Benelux Merkenbureau geregistreerd merk. Dat betekent dat anderen niet zomaar het woord Calimeromarketing mogen gebruiken. Wil jij iets doen met het merk Calimeromarketing of met het Calimeromarketingmodel buiten een plaatje van dat model ergens plaatsen inclusief de naamsvermeldingen die erin staan? Neem dan contact op via het contactformulier en vertel meteen even wat je ermee van plan bent.