Cover Calimeromarketing 3.0Calimeromarketing 3.0

In de zomer van 2014 is het nieuwe Calimeromarketingboek verschenen: Calimeromarketing  3.0, De slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb. De basis van Calimeromarketing wordt sinds 2004 gevormd door 10 praktische marketingspelregels voor ondernemers en in 2009 werd dat boek opgevolgd door Calimeromarketing 2.0. De afgelopen vijf jaar is er zo veel veranderd in hoe mensen en bedrijven met elkaar omgaan dat het na een aantal geactualiseerde drukken weer tijd was voor een echt nieuw boek. Dat is Calimeromarketing 3.0 geworden en het boek gaat over marketing en ondernemen in de huidige 3.0-netwerkeconomie.

Na vijf drukken van 2.0 is 3.0 weer een echt nieuw boek!

Veel lezers van eerdere boeken vragen me of 3.0 een herziene versie van 2.0 is, of dat het een echt nieuw boek is. Heb jij ook een eerder boek gelezen? Het inhoudelijke verschil tussen 2.0 en 3.0 is veel groter dan tussen het eerste boek en 2.0. Ik heb er bijna vijf maanden aan gewerkt en zo’n 80% zijn nieuw geschreven teksten. De reden dat het boek niet ‘Calimeromarketing in de 3.0-netwerkeconomie’ is gaan heten, is omdat boektitels wat mij betreft kort moeten zijn.

Met een kakelvers Calimeromarketingmodel

Voor mij is 3.0 het boek waarin Calimeromarketing volwassen is geworden. En daar hoort ook het nieuwe grafische Calimeromarketingmodel bij dat mijn favoriete ontwerper Kamiel Koudijs heeft gemaakt. De nieuwe volgorde van de spelregels en een plaatje van dat model vind je op de pagina over de filosofie.

Je kunt er nu ook een marketingplan mee schrijven

Omdat mijn boeken ook veel worden gelezen door startende ondernemers en studenten die geacht worden marketingplannen te schrijven, kan dat nu ook. De leidraad daarvoor is zo in het boek verwerkt dat het niet storend is voor de ondernemers die geen plan willen schrijven, maar meteen aan de slag willen met de spelregels.

De nieuwe dingen in ‘3.0’ op een rijtje:

  • De tien spelregels zijn uiteraard gebleven, maar de volgorde is nu nóg logischer.
  • De nadruk voor de uitvoering is binnen de spelregels hier en daar verschoven.
  • Er staan weer een heleboel nieuwe praktische tips in de spelregels.
  • Uiteraard staan er nieuwe anekdotes en voorbeeldjes in uit mijn ondernemersleven.
  • In het boek wordt het kakelverse grafische Calimeromarketingmodel geïntroduceerd.
  • Tot slot bevat 3.0 een eenvoudige (uiteraard facultatieve) leidraad om een Calimeromarketingplan te schrijven.

De boekwinkels die het boek verkopen

Het boek kopen kan online onder andere bij de ondernemers van Managementboek.nl en bij het grote Bol.com. De meeste grote ‘echte’ boekwinkels hebben het inmiddels ook op voorraad, maar onder andere door het faillissement van de keten met de grootste boekwinkels, zijn er steeds minder winkels met redelijke voorraden management- en ondernemersboeken.

Wil je het boek voelen en inkijken? De volgende boekhandels hebben ruime aantallen ingekocht: Gianotten Mutsaers (Tilburg), Scheltema (Amsterdam), Donner (Rotterdam), Paagman (Den Haag), Broese (Utrecht), Van Piere (Eindhoven), Dekker van de Vegt (Nijmegen), De Kler (Leiderdorp), Van de Velde (Leeuwarden) en Huyser (Delft).

Het boek kopen als je niet in Nederland woont

Woon je in België of een ander Europees land? Managementboek.nl verstuurd geen boeken naar het buitenland en Bol.com vraagt er een pittig bedrag voor. Maar inmiddels heb ik van een ondernemer die in Frankrijk woont begrepen dat Proxis.be voor een prettige prijs in België en andere landen bezorgt.

Paper only, dus geen ebook!

Tosca Ruijs van uitgever Scriptum, Kamiel Koudijs van Koudijs buro voor ontwerpen en ik hebben naast de inhoud van 3.0 ook veel aandacht besteed aan vorm en vormgeving. Met als doel dat jij als lezer met zo veel mogelijk plezier en zo makkelijk mogelijk de in het boek gedeelde kennis zo snel mogelijk tot je kunt nemen.

Ik vind dat je als ondernemer het recht hebt je eigen keuzes te maken en niet per definitie ook een ebook moet aanbieden alleen omdat het technisch mogelijk is. Door alle aandacht die we hebben besteed aan de andere onderdelen die het papieren boek maken tot wat het is, is het dan ook mijn (bewuste) keuze dat er geen ebook en iBook komt van het grote 3.0-boek. Het komt er overigens binnenkort wel van het kleine boekje.