Op 17 juni verschijnt eindelijk mijn elfde boek officieel. Het dikste boek dat ik ooit heb geschreven en zal schrijven. Maar maak je geen zorgen, volgens mijn nieuwe uitgever @toscaruijs leest ook dit boek weer als het spreekwoordelijke treintje en is het ontspannend en informatief leesvoer. En er staan dit keer – niet heel veel maar toch – plaatjes in. Waaronder een heel bijzonder plaatje, want na tien jaar vond ik het tijd voor een heus grafisch Calimeromarketingmodel en mijn favoriete ontwerper Kamiel Koudijs heeft daar wat moois van gemaakt.

 

Nee, er komt géén boekpresentatie of evenement om het te lanceren

Bij de verschijning van een boek voor ondernemers hoort in de huidige 3.0-netwerkeconomie natuurlijk een actie die past bij de doelgroep en de tijdgeest. Daar hebben we even op moeten broeden. Boeken zijn namelijk producten waar je niet alles mee mag doen wat je zou willen. En ik heb eigenlijk niks met boekpresentaties. Van mijn eigen boeken. Natuurlijk wel met presentaties van jullie boeken. :o)

Karen Romme en Marlous Mutsaers tijdens de presentaties van het boek Ondernemersseks

Een boek officieel ‘presenteren’ heb ik alleen bij mijn negende boek gedaan omdat mijn favoriete boekhandelaar me dat via Twitter had gevraagd.

Het klinkt wellicht raar, maar mijn kennis en visie delen met groepen mensen vind ik fantastisch, maar van voor een groep staan omdat ik (weer) een boek heb geschreven word ik ouderwets verlegen. Je moet het dus doen met deze foto met @marlousmutsaers van mijn enige boekpresentatie in dé boekhandel van Tilburg.

 

Wat er dan wel gaat gebeuren?

De afgelopen maanden heb ik van zo veel lezers van eerdere Calimeromarketingboeken gehoord dat ze ‘benieuwd zijn’, ‘niet kunnen wachten’ of ‘in spanning zitten’, dat ik daar iets mee wilde.

In plaats van een boekpresentatie heb ik daarom twee andere dingen bedacht. Of eigenlijk één idee dat we op twee manieren gaan uitvoeren, samen met twee door echte ondernemers gerunde bedrijven.

 

–> 10 juni online voorverkoop via Managementboek.nl

Calimeromarketing 3.0 is vanaf 17 juni te koop bij grotere boekwinkels en inmiddels te reserveren bij de bekende (internet)boekwinkels. Onder andere bij het grote Bol.com en bij de ‘Calimero’s’ van Managementboek.nl. Omdat ik veel bewondering heb voor ondernemers die durven te strijden met multinationals, hebben we de bijzondere afspraak gemaakt met Managementboek.nl dat zij een speciale allereerste levering doen voor Calimeromarketingfans.

Calimeromarketing 3.0 bij Managementboek.nlHet is gebruikelijk dat een boek een aantal dagen voor de verschijningsdatum wordt geleverd door de drukker. Calimeromarketing 3.0 arriveert op 10 juni in Schiedam – de thuisbasis van uitgeverij Scriptum én van Managementboek.nl. Ook ik ben natuurlijk benieuwd en ga dus op 10 juni theedrinken in Schiedam. En boeken ophalen. En… voor de kopers die dat leuk vinden, bij Managementboek.nl signeren.

Als jij Calimeromarketing 3.0 vóór 10 juni 16.00 uur bij Managementboek.nl bestelt, kan jouw boek op de stapel boeken liggen die ik op die dinsdag ga voorzien van persoonlijke boodschappen en mijn krabbel.

Wil jij ook een gesigneerd exemplaar van Calimeromarketing 3.0 voor jezelf of om aan iemand cadeau te doen? Bestel het boek dan niet alleen vóór 10 juni 16.00 uur  bij Managementboek.nl, maar zet ook in het vakje met ‘opmerkingen’ het woord signeren en de voornaam van de persoon voor wie het boek is (en als het een cadeautje is aub het woord cadeau erbij en van wie ze het krijgen). Als onze vrienden van PostNL meewerken wordt het gesigneerde exemplaar dan op 11 juni bezorgd.

 

–> 11 juni persoonlijke voorverkoop in mijn eigen boekwinkel 

Het is je vast niet ontgaan dat begin dit jaar de Polareketen failliet is gegaan. Vervelend voor de eigenaren van die keten, maar met alle gedoe rondom de overnames door eerst Selexyz en later investeringsmaatschappij Procures, hadden Marlous Mutsaers en ik het er al regelmatig over wat zij anders zou doen als het háár winkel was.

Marlous kreeg eindelijk de kans de winkel waar ze al 38 jaar werkt en die ze al 19 jaar runt, over te nemen. Samen met haar zoon Ruud. Omdat ik weet dat je niet even zo’n groot bedrijf overneemt en dat in dit geval wel moest, bood ik aan mee te denken en helpen. Ik organiseerde een crowdsourcingactie voor een aantal dingen die zij als ‘startende ondernemers’ nodig hadden, dacht mee over de communicatie en over hoe we zo veel mogelijk Tilburgers bij hun plannen konden betrekken. En adviseerde crowdfunding via het coöperatiemodel van Symbid.

Binnenkort ga ik de ‘case’ van wie allemaal heeft meegeholpen, wat we allemaal hebben gedaan en waarom, ter lering ende vermaak uitwerken en publiceren. Want Tilburg heeft haar boekwinkel terug en sinds kort ben ik samen met Marlous, Ruud en 328 andere Tilburgers, eigenaar van ‘Gianotten Mutsaers, boekverkopers sinds 1947‘. Een winkel die al 14 jaar mijn boeken verkoopt.

voorverkoop calimeromarketing 3.0 bij boekhandel gianotten mutsaers

Niet alleen kun je Calimeromarketing 3.0 al vanaf 11 juni bij Gianotten Mutsaers kopen, maar op die woensdag kan dat na 10 uur bij mij persoonlijk. Omdat ik overal kan werken, verplaats ik dan mijn werkplek tot een uur of vier (of vijf of zes, als het gezellig is) naar De Emmapassage 17. 

Dus wil je het boek snel hebben, maar het wel eerst doorbladeren? Of wil je een exemplaar door mij laten signeren voor jezelf of voor iemand anders? Of wil je het boek kopen en iets aan mij vragen, iets met me delen of mijn gratis advies over iets op marketing- of ondernemersgebied? Dan weet je nu waar dat op 11 juni kan. Ik neem mijn eierwekker mee en geef die dag ook gratis Calimeroconsulten aan wie ik daar blij mee kan maken.

Kom je van buiten de regio? Dan is het wellicht handig te weten dat Gianotten (zoals de winkel altijd is blijven heten voor Tilburgers) op 5 minuten lopen van het station zit en onder een parkeergarage (Centrum-zuid). Dat ze bekend staan om hun goede boekadviezen en ook veel leuke boeken voor vaderdag verkopen. ;o)

Als je rond lunchtijd komt, kun je meteen een boterhammetje eten in het vernieuwde lunchcafé in de winkel. En wil je toevallig boeken opruimen en wilde je toch al een keer kijken of daar exemplaren bij zitten die nog wat opleveren? Elke woensdag is Mark van Rebookstore in de winkel om tweedehands boeken in te kopen. Dus ook op woensdag 11 juni.

 

Het zou tot slot zomaar kunnen dat er na de verschijning van 3.0 een of meer acties komen via de sociale media. Deze spelen immers een belangrijke rol in Calimeromarketing 3.0. En het zomaar kunnen dat het dit jaar niet bij dit Calimeromarketingboek blijft. Wil je zeker weten dat je daarover niets mist? Meld je dan aan voor de Calimeromarketingnieuwsbrief, like de Facebookpagina van Calimeromarketing of ga mij (@karenromme) volgen op Twitter. Dat zijn mijn communicatiekanalen rondom mijn marketingfilosofie.