Na zeven drukken van Calimeromarketing uit 2004 en vijf drukken van Calimeromarketing 2.0 uit 2009, was het hoog tijd voor Calimeromarketing 3.0.
Omdat een inbreker niet met zijn tengels van mijn schrijfcomputer kon afblijven, kwam er een kink in de schrijfkabel en duurde het schrijven maanden langer dan gepland.
In april verschijnen lukte dus niet, maar 3.0 is deze maand – nog net voor de komkommertijd – verschenen en inmiddels verkrijgbaar via een heleboel boekwinkels!
Paper only: Tosca Ruijs van uitgever Scriptum, Kamiel Koudijs van Koudijs buro voor ontwerpen en ik hebben naast de inhoud ook veel aandacht besteed aan vorm en vormgeving. Omdat ik vind dat je als ondernemer je eigen keuzes mag maken en niet per definitie ook een ebook moet aanbieden alleen omdat het technisch mogelijk is, komt er (in ieder geval dit jaar) geen ebook en iBook van 3.0.
Mijn zomer is gevuld met relaties weer de aandacht geven die ze het afgelopen halfjaar moesten ontberen en wat achterstallig onderhoud. Zodra ik de tijd en zin kan vinden (ongetwijfeld ergens later dit jaar) ga ik ook van Calimeromarketing 3.0 een eierdopversie maken waarin je in korte tijd kunt lezen wat Calimeromarketing 3.0 is. En voor de digitale lezers beloof ik dat daar (net als van het 2.0-eierdopje) ook weer een ebookje en iBookje van komen.