Voor het verschijnen van de eerste en de vijfde druk van Calimeromarketing 2.0 heb ik lezers gevraagd me in 1 tweet te laten weten wat ze van de boeken vinden/vonden. Aan die oproep hebben bijna 30 lezers gehoor gegeven. Hun reacties staan op de ‘schutbladen’ voor- en achterin het 2.0-boek. De meeste reacties kun je hieronder lezen.
Calimeromarketing was voor mij een eyeopener. Contacten met anderen opbouwen, vakboeken lezen en bloggen vond ik altijd al leuk, maar blijken nu ook belangrijk te zijn om mijn eigen onderneming vooruit te helpen. Heerlijk! Sigrid van Iersel – Verhaallijnen, journalistiek & levensverhalen, www.verhaallijnen.nl
Ondernemen betekent jezelf als een kameleon aanpassen aan steeds een andere wereld. Met het boek van Karen kan ik mezelf in welke kleur, vorm en via welk medium dan ook helder presenteren! Debbie Heijne, leercoach voor EVC assessoren –
Als social media ondernemer opende Calimeromarketing 2.0 mijn ogen over de verouderde uitstraling van mijn traditionele communicatie-uitingen, zoals mijn website en visitekaartjes. Bas van de Haterd, Van de Haterd Consultancy – www.vandehaterd.nl
Calimeromarketing is verfrissend praktisch, de tips zijn goed toepasbaar. Eindelijk aandacht voor marketing voor het MKB! In vakbladen en vakliteratuur wordt het MKB te vaak vergeten. Eline Walda, Strategisch Marketing Advies – www.elinewalda.nl
Calimeromarketing geeft praktijkgerelateerde handvatten over hoe je marketing kunt bedrijven zonder de zware theoretische kennis machtig te zijn. In mijn ogen hét marketinghandboek voor het MKB. Jeffrey Leek, Vuurblauw communicatie & marketing – www.vuurblauw.nl
Belangrijkste les uit dit boek: Je bent zelf de klantenmagneet waar de Amerikanen het altijd over hebben. Als je echt contact weet te maken met je doelgroep dan kiezen ze vanzelf voor jou en je bedrijf. Marlies van der Meer, Meer Advies – www.meeradvies.com
In 2004 een nieuwe start gemaakt als eenmanszaak. Enthousiasme, passie en flexibel kunnen inspringen op vraag van mijn klanten. Nu klein willen blijven en houden, Jouw boek geeft me de waardevolle bevestiging goed op weg te zijn en vooral zo door te gaan. Edward Meijer, Pianohandel & Pianostemmen – www.pianohandel.nl
Ik adviseer Calimeromarketing regelmatig aan de dames in mijn zakelijke en sociale kring. Ze zijn beter dan ze denken. Mooi om te zien dat ze daarna assertiever durven zijn in hun persoonlijke marketing. Marielle van Tienen, Daily Business – brengt officemanegement verder – www.dailybusiness.nl
Calimeromarketing is een boek dat je binnen de kortste keren vol hebt staan met onderstrepingen en uitroeptekens. Een uitermate verfrissende kijk op marketing voor zelfstandigen en als boek dé pionier op dit gebied. Een echte opsteker! Huub Koch, Zichtbare Zaken – www.zichtbarezaken.nl
Ik ben communicatie-adviseur. Mijn ervaring is dat de meeste MKB’ers geen kaas gegeten hebben van marketing en communicatie. Daarom geef ik mijn nieuwe klanten naast de adviezen op maat ook Calimeromarketing in een eierdop kado. Martine Floor-Bron, MBEE communicatie & advies – www.mbee.nl
Calimeromarketing 2.0 maakt kleine ondernemers trots. Je stopt met kijken naar de grote jongens. Je snapt hoe het echt zit. De kracht schuilt in je kleinheid. Nu weet je hoe je daarmee ‘groot’ wordt. Stan Lenssen, De Vrije Werker – www.vrijewerker.nl
Passie voor ondernemen + de drive om te willen blijven leren + Calimeromarketing 2.0 = Eye-opener! Dennis Hardes, Kuhasa – www.kuhasa-projects.nl
Calimeromarketing is makkelijk te vertalen naar de eigen situatie en het werkt onvoorstelbaar goed. Marketing hoeft niet duur te zijn, maar moet puur zijn. Jijzelf dus. Geweldig! Ellen Kooistra, Mijn oplossing! Management ondersteuning – www.mijnoplossing.eu
De inhoud en de toon van Calimeromarketing 2.0 geven een ondernemer de moed om echt, dapper en constructief aan het werk te gaan. Frans Bosch, Takkenwerk – www.takkenwerk.nu
Karens eerste boek hielp me als kleine ondernemer meer mogelijkheden te zien op marketinggebied en mijn creativiteit meer te benutten. Fijn om de volgende stap te zetten met dit boek! Annet Struik, Spiff Business Leadership – www.burospiff.nl
Bij elke presentatie die ik moet geven denk ik aan Karens tip over zelfvertrouwen; visualiseer hoe je toehoorders er in hun ondergoed uitzien, Deze gedachte helpt mij echt en lingeriewinkels hebben nog heel wat werk te verrichten! Arjen van Ruiten, Knoworries – www.knoworries.nl
Na de presentatie wist ik het direct : ik word die vuurtoren. Door de tips uit jouw boek, vooral over publiceren 2.0, heb je mij het vertrouwen gegeven dat het kan. Nu blijkt dat het ook echt werkt. Wilma van de Meerakker, Legaltech – www.legaltech.nl
Ik heb het boek met veel plezier in de zon gelezen (ondernemersvoordeeltje). Daarna ben ik me gaan specialiseren in het zoekgedrag op internet en zoekmachineoptimalisatie. Aart van Voorthuizen, Virunga Webdesign – www.virunga.nl
Je boek vind ik een ontzettend duidelijke uiteenzetting van de spelregels voor kleine ondernemers. Toen ik zelfstandig ondernemer werd en in contact kwam met jouw boek, vielen alle puzzelstukjes op z’n plaats. Marja van der Ende, Elements training en Agaat therapiepraktijk – www.massage-therapie.nl
Ik ben echt geen boekenlezer, maar Calimeromarketing leest makkelijk weg en ik zal het zeker in wat voor vorm dan ook nog jarenlang toepassen. Perfect geschreven, mijn complimenten. Harry Meyers, License To Cool Airconditioning – www.licensetocool.nl
Mijn reis van medewerker naar succesvolle eenpitter startte met Calimeromarketing, super! Sindsdien is marketing leuk! Je leert er anders door denken. Ik leen het boek vaak uit aan mijn klanten. Leonie Linssen, Verander je Wereld – www.veranderjewereld.nl
Ik weet uit eigen ervaring wat voor prettig gevoel het geeft om een magneet te zijn en daarom raad ik elke ondernemer of startende ondernemer aan Karens boek te lezen en haar adviezen op te volgen. Jan-willem Seip, publicist, spreker, trainer – www.vendicum.nl
Herhaaldelijk in één adem uitgelezen! Stapsgewijs advies ter harte genomen en toegepast. Resultaat: een zich steeds uitbreidende hechte klantenkring! Oprechte aandacht en persoonlijke benadering van je klanten loont. Patricia van Eerd, Van Geerdts stylingconcepten – www.stylingconcepten.nl
Ik ben ruim 15 jaar ondernemer, en had niks met marketing (dacht ik). Totdat ik dit boek las. veel bleek ik al te weten en deed ik gelukkig al. Dit boek liet me het nut van sociale media zien. En het werkt. Léontine van Geffen-Lamers, Het mooiste plekje van Brummen – www.hetmooisteplekjevanbrummen.nl