Calimeromarketing 3.0 in een eierdop 2016-12-14T13:45:46+00:00

Calimero 3.0 cover eierdop.inddCalimeromarketing 3.0 in een eierdop

Veel mensen – en dus ook veel ondernemers – lezen zelden tot nooit boeken.

En dat is erg jammer als je een marketingfilosofie hebt bedacht en daar een boek over hebt geschreven, waar volgens je eigen bescheiden mening veel zelfstandige ondernemers iets aan kunnen hebben.

Maar daar heb ik jaren geleden iets op gevonden…

 

In ongeveer 1 uur lezen wat Calimeromarketing is

Om zo veel mogelijk ondernemers, studenten en andere geïnteresseerden kennis te laten maken met mijn marketingfilosofie, bedacht ik namelijk in 2006 om zelf de officiële samenvatting te maken van mijn marketingbestseller en daar (ook) een handzaam boekje van te maken. Dat noemde ik Calimeromarketing in een eierdop. Naast de ‘grote’ boeken werden in de jaren die volgden ook dat boekje en diens opvolgers bestsellertjes.

En nu is er ook ‘Calimeromarketing 3.0 in een eierdop’

Omdat de ‘eierdopboekjes’ blijkbaar ook in een behoefte voorzien en ik meteen na verschijning van het nieuwe boek de vraag kreeg of hier ook weer een eierdopje van komt, heb ik in oktober 2014 ook Calimeromarketing 3.0 zover uitgekleed dat het op 64 kleine pagina’s past. De ruim zeven uur leestijd van het grote boek heb ik teruggebracht tot de essentie die je in ongeveer 1 uur kunt lezen. Het boekje kost €9,99 (incl 6% btw).

Wat er wel en niet in dit boekje staat

In dit boekje staan een korte introductie, het nieuwe grafische model, een korte uitleg van alle 10 de spelregels en de meeste plaatjes uit het grote boek. Maar als je de vele voorbeelden, de anekdotes, de aanwijzingen om een Calimeromarketingplan te schrijven, de uitleg over de toepassing van de spelregels op de sociale media en je eigen website en de overgrote meerderheid van alle vragen en de bergen praktische tips wilt lezen: die pasten hier niet in en staan alleen in het grote boek.

Het boekje is alleen online of bij je boekhandel te bestellen

Calimero 3.0 cover eierdop.inddHet is je vast niet ontgaan dat er begin 2014 een grote keten met boekwinkels failliet is gegaan. Buiten het feit dat ik van 2 van die winkels mede-eigenaartje ben geworden is een van de gevolgen daarvan dat kleine uitgeverijen van managementboeken de 20 grootste boekhandels van Nederland niet meer in een keer kunnen benaderen, maar elke winkel afzonderlijk moeten vragen of ze een boek inkopen. Omdat elke winkel afzonderlijk benaderen monnikenwerk is en ik ondernemer ben, is dit boekje te bestellen via internetboekhandels en de lokale boekhandels die ook een webwinkel hebben. Heeft jouw lokale boekwinkel geen webwinkel, dan kun je die bellen, mailen of – net als ik altijd doe – twitteren of ze het willen bestellen zodat je het daar kunt kopen.

Als je op het plaatje van de achterflap klikt, kun je in elk geval hier alvast de teksten lezen die op achterop het boekje staan.

Waar je het boekje online kunt kopen

Het boekje kopen kan online onder andere bij de zelfstandige ondernemers van Managementboek.nl en bij de multinational Bol.com. Zij rekenen wel €11,94 (inclusief verzendkosten)

Wil je meerdere exemplaren van het boekje kopen om het aan anderen te geven? Kijk dan even op de pagina over relatiegeschenken.