Andere boeken

Calimeromarketing 3.0 is mijn elfde boek en Calimeromarketing 3.0 in een eierdop mijn twaalfde. Naast de 3 grote Calimeromarketingboeken en de 3 ‘eierdopboekjes’, schreef ik sinds het jaar 2000 ook 5 boeken voor mensen die overwegen zelfstandig ondernemer te worden en is in 2012 een boekje met columns verschenen. Op deze pagina vind je informatie over de boeken die nog verkrijgbaar zijn.

Daarnaast schrijf ik deze zomer een nieuw boek voor mensen met een ww-uitkering die overwegen een eigen bedrijf te starten. Naast marketing is namelijk starten vanuit een uitkering een van mijn expertisegebieden (mijn derde boek heette niet voor niets Van WAO naar eigen bedrijf). Het nieuwe boek wordt een werkboek dat mensen helpt bij de keuze al dan niet hun eigen baan te gaan creëren en zich daarop voor te bereiden.

Voordat ik de Calimeromarketingfilosofie bedacht hield ik me vooral bezig met startend ondernemerschap door allerlei doelgroepen, waaronder mensen die overwegen te starten vanuit een uitkering. Er is veel behoefte aan goede en betrouwbare informatie over deze bijzondere startsituatie. Daarnaast willen veel mensen die ‘noodgedwongen’ overwegen zzp’er te worden zich goed oriënteren.

 

Calimeromarketing-van-Karen-Romme-e1387358399598

Calimeromarketing, waar kleine bedrijven groot in kunnen zijn (7e druk uit 2007)

Van de eerder verschenen boeken over Calimeromarketing is alleen het eerste boek nog te koop. En dat is een bewuste keuze. Het grote 2.0-boek en de eerdere eierdopboekjes zijn inmiddels namelijk zo verouderd dat een aantal dingen die erin staan niet meer kloppen.

De eerste druk van het allereerste Calimeromarketingboek was in 2004 zo’n beetje het eerste Nederlandse marketingboek voor (kleine) ondernemers. Al snel bleek dat het in een behoefte voorzag. Het boek stond een half jaar in boekentoptiens, behoorde jarenlang tot de best verkochte marketingboeken en haalde de longlist voor het managementboek van het jaar. Het wordt nog steeds aanbevolen door allerlei ondernemersadviseurs en docenten ondernemerschap (die niet weten dat er nieuwe Calimeromarketingboeken zijn gekomen ;o)).

Dit boek is sinds 2007 niet meer geactualiseerd. Maar mocht je het oorspronkelijke Calimeromarketingboek willen lezen, voor de echte fans is dat dus nog steeds te koop. De gemiddelde leestijd bedraagt 4 uur en het kost €19,95. Meer informatie kun je vinden bij Managementboek.nl en Bol.com.
OS-voor-KR-site1

Ondernemersseks en 33 doordenkertjes voor ondernemers (2012)

Van 2009 tot voorjaar 2012 was ik columnist op de ondernemerspagina van Het Financieele Dagblad. Toen ik stopte bleek dat veel ondernemers (en topmanagers) mijn columns met plezier hadden gelezen. Daarom heb ik de 29 leukste en meest populaire columns (waaronder die getiteld ondernemersseks) geactualiseerd en voorzien van illustraties en extra tekstjes die ondernemers laten doordenken over allerlei aspecten van hun strategie, marketing en bedrijfsvoering.

Zelf vind ik dit het leukste boek(je) dat ik tot op heden heb geschreven. De gemiddelde leestijd bedraagt 2,5 uur en het kost €13,99. Meer informatie kun je vinden bij Managementboek.nl en Bol.com.