Karen Romme 2016-12-14T13:45:48+00:00

Karen Romme

KarenMocht je mij – de bedenker van Calimeromarketing – nog niet kennen, dan stel ik me op deze pagina graag aan je voor.

Sinds 1991 ben ik ondernemer en nadat ik in 1998 overstapte naar de media ben ik in het jaar 2000 boeken gaan schrijven om mijn kennis en ervaringen met andere ondernemers te delen. Na drie boeken voor aspirant ondernemers wilde ik een marketing- en ’empower’boek schrijven voor ondernemers. Ik wilde ondernemers laten zien hoe sterk wij staan in de strijd om de klant met grotere concurrenten. Tijdens een eenzame winter schreef ik dat boek. Al schrijvende bedacht ik een marketingfilosofie die gebaseerd is op de ervaringen in de eerste 12 jaar van mijn ondernemerschap en die ondernemers laat zien hoe je uitgaat van je kracht. Het grootste compliment dat ik meerdere malen kreeg was dat Calimeromarketing niet alleen geschikt is voor kleine ondernemers, maar dat ik in feite het meest basic marketingboek heb geschreven dat er in Nederland is. In de boeken staat namelijk in gewone woorden waar marketing om draait en hoe je daar als ondernemer op kunt inspelen.

De verkopen van mijn eerste Calimeromarketingboek overtroffen mijn stoutste dromen en maakte van mij een bestsellerauteur en veelgevraagd spreker. Daarnaast mocht ik in een heleboel jury’s zitten, gastcolleges geven, werd ik gevraagd als toezichthouder bij de Schouwburg in ‘mijn’ Tilburg, werd ik columnist bij Het Financieele Dagblad en trad ik toe tot de Raad van Advies van sociaal investeerder Start Foundation. Meer over mijn ondernemersleven voor en na Calimeromarketing kun je lezen op karenromme.nl.

Tegenwoordig vul ik mijn tijd met schrijven over ondernemerschap, op strategisch niveau meedenken met ondernemers en grotere organisaties over ondernemen, marketing en communicatie 3.0 én met het verzorgen van allerlei presentaties, gastcolleges en masterclasses rondom Calimeromarketing en enkele andere thema’s rondom ondernemerschap.

Heb jij na het bekijken van deze website nog vragen over Calimeromarketing of wil je weten of ik iets voor jou of jullie organisatie kan betekenen? Dan kun je mailen via het contactformulier of me gaan volgen op mijn favoriete communicatiekanaal Twitter en daar contact zoeken. Natuurlijk heeft ook Calimeromarketing een – minder serieuze – Facebookpagina die je kunt liken en volgen (maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nogal wisselend actief ben op Facebook).

Ga jij je verdiepen in ‘mijn’ Calimeromarketing en ermee aan de slag, dan wens ik je toe dat het ook jouw Calimeromarketing wordt en je veel gaat opleveren. En oh ja, Calimero is in 1963 geboren en ik (pas) in 1965. Hij was er dus eerst.